T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / HALİLİYE - Şanlıurfa Anadolu İmam Hatip Lisesi

MESLEKİ TATBİKAT KULÜBÜ

2019-2020 Öğretim Yılında Kulüp Rehber Öğretmeni Mehmet Ali URFALI

Dayanak

Madde 1- Bu tüzük Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'ne dayanılarak hazırlanmıştır.

Kapsam

Madde 2- Bu tüzük Kırıkkale Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde Mesleki Tatbikat Kulübü tarafından Din Eğitimi ve Öğretimiyle ilgili olarak her türlü bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda yapılacak etkinliklerle törenler ve diğer çalışmaların düzenlenip yürütülmesiyle ilgili esasları kapsar.

Amaç    

Madde 3- Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır.

Bu çerçevede öğrencilere;
a)
İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,
b) Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,
c) Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,
d) Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,
e) Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme,
f) Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni durum ve ortamlara uyabilme,
g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,
h) Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme,
ı) Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,
j) Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,
k) Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşı sorumluluk duyabilme
gibi tutum, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışmanın yanında özelde de;

Kırıkkale İmam Hatip Lisesi'nde eğitim ve öğretim faaliyetinin paydaşları arasında etkili bir iletişim kurma, öğretmen, veli ve öğrenci iletişimine katkıda bulunmak, öğrencilerin mesleki alanda gelişimlerine katkıda bulunarak;

1- Toplumu din konusunda aydınlatan ve onların dini bilgilerle ilgili ihtiyaçlarına cevap verebilen,

2- İslam dini ile ilgili kültürel mirası değerlendirip yaşanan hayatla bağ kurabilen,

3- İslam dininin inanç, ibadet ve ahlak esaslarını bilen,

4- İslam'ın Temel Kaynaklarını tanıyan,

5- Kur'an'ın orijinal metnini doğru bir şekilde okuyan ve okuduğunu anlayabilen,

6- İbadetlerle ilgili uygulama becerisine sahip olan,

7- Dinî kavramları doğru kullanan,

8- Dinin değişmez esasları (nassları) ile onların yorumlarını birbirinden ayırabilen,

9- Peygamberlik kurumunun ve Hz. Muhammed'in dindeki yerini kavrayan,

10- İs-lam tarihi ve medeniyetinin geçirdiği dönemler hakkında bilgisi olan,

11- İslam dininin dünyaya, sanata ve bilime bakışını bilen,

12- Dinî yorumları akıl ve bilim ekseninde değerlendirebilen,

13- Araştıran, sorgulayan ve edindiği bilgiler ışığında aklını kullanarak problemlere çözüm üretebilen,

14- İslam dininin kültürümüz ve medeniyetimiz üzerindeki etkisini fark eden,

15- İslam'daki farklı dinî yorumlara anlayışla yaklaşan ve diğer dinleri tanıyan, bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktır.

İlkeler

Madde 4 — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve iş birliği temel ilkedir.
Bu ilkeler doğrultusunda;
a) Mesleki Tatbikat Kulübü   ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine göre belirlenmesine,
b) Çevresine duyarlı ve liderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine,
c) Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın tüm alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve okul dışı etkinlikleri içermesine,
d) Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, yerel düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,
e) Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak tüm etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,
f) Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,
g) Mesleki Tatbikat Kulübü  çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,
h) Etkinliklerde verimi sağlamak için okulda oluşturulan öğrenci kulüpleri arasında ortak çalışmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,
ı) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,
k) Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,
l) Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için gerekli ortam ve şartların sağlanmasına,
m) Sosyal etkinlik çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine,
n) Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli iş birliğinin sağlanmasına,
o) Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, etik ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına
özen gösterilir.

Esaslar

Madde 5 Mesleki Tatbikat Kulübü  etkinlik çalışmaları aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılır;
a) Danışman öğretmenler, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenen İHL Meslek Dersleri  öğretmenlerden oluşur.

b) Sosyal etkinlikler, okul yönetimi ve velilerin iş birliği ile okul içi ve okul dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti kapsamında yürütülür.

c) Yapılacak faaliyet ve proje önerileri, çevrede bulunan sivil toplum kuruluşları ile kişi veya diğer kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir.
d) Danışman öğretmen okul dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal etkinlikler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır.
e) Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin yanında gönüllü veliler de sosyal etkinlikler çalışmalarına katılarak öğrencilere yardım ve rehberlikte bulunurlar.
f) Sosyal etkinlikler kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul–aile birliklerince veya projeye destek veren kurum/kuruluşlarca sağlanır.

Kuruluş

Madde 6-  Mesleki Tatbikat Kulübünün kuruluşu aşağıda belirlenen usuller çerçevesinde gerçekleştirilir.

a. Mesleki Tatbikat Kulübü,  yönetmelik hükümlerine göre her  sınıf ve şubelerden seçilen öğrencilerden oluşur.

b. Bu öğrenci kulübünün danışman öğretmenleri  İHL Meslek Dersleri Öğretmenlerinden bu kulüpte rehberlik yapmayı  kabul eden öğretmenlerdir.

c. Mesleki Tatbikat Kulübü, genel kurulu rehber öğretmenlerinin gözetiminde ilk toplantısını yaparak, kendi aralarından divan üyelerinin seçimiyle faaliyetlerine başlar. Divan bir başkan, bir başkan yardımcısı ve iki yazmanlardan oluşur.

d. Mesleki Tatbikat Kulübü sena başı toplantısında zorunlu organları için usulüne uygun seçimleri yapar.

e. Genel kurulda yönetim ve denetim kuruluna genel kurula katılan kulüp üyeleri arasından gönüllülük esasına göre seçilir.

f. Yönetim ve Denetim kuruluna seçilen öğrenciler kendi aralarında görev dağılımını genel kurul toplantısının yapıldığı haftanın son çalışma gününe kadar yapmak ve  kulübün resmen faaliyete başlamasından sorumludurlar.

Çalışma Alanı

Madde 7- Mesleki Tatbikat Kulübü şu alanlarda faaliyetlerde bulunur:

a. Kulüp, gerek kendi üyelerinin gerek okulun bütün öğrencilerinin görüş, seziş, buluş ufuklarını geliştirici çalışmalara yer verir.

b. Kulüp üyelerinin yıl içinde alacağı görevleri tespit eder.

c. Çeşitli konularda yarışmalara yer vererek teşvik edici örneklemeler yapar.

d. Kulübün amacına uygun resim, sergi, film, slaytlar hazırlayıp gösterir.

e. Kulüp üyesi öğrencilerle ilgili gerekli evrakların düzenlenmesi ve zamanında okula ve/veya görevli öğretmenlere teslimini yapar.

f. Kulüp işlerinde görev alacak olan velilerin tespitini yapar.

g. Gönüllü velilerin yaptığı işleri denetler ve gözetir.

h. Hitabet ve din hizmetleri ile ilgili kavramların öğrencilere kazandırılmasını sağlar

i. Edinmiş olduğu Kur'an ve sünnet bilgisini, cemaatle iletişim yollarını öğretir.

k. İmkanlar ölçüsünde KİM-DER (Kırıkkale İmam Hatip Lisesi Mezunları ve Mensupları Derneği)  ile işbirliği yaparak İmam Hatip Lisesi ve İmam Hatip Ortaokulu'nun tanıtımı için hazırlanacak programlarda görev alır.

l. Ramazan ayında mukabele okuma, teravih namazını kıldırma ve diğer etkinliklerde öğrencilerin görev almaları için onları yönlendirir.

m. Mübarek gecelerde okula ve halka yönelik programlar hazırlamada Kim-Der ve İl Müftüğü ile işbirliği yapar.

n) Fıkıh Dersi öğretmenleriyle iş birliği yaparak okulumuz mescidinde öğle namazlarının cemaatle kılınması için imam ve müezzinlik görevini yapacak öğrencilerin belirlenmesine yardımcı olur.

o) Hitabet ve Mesleki Uygulama Dersi öğretmeni ile işbirliği yaparak okulumuz mescidinde, okulumuzun bulunduğu mahalledeki camii ve İmam Hatip Ortaokulu'nda Cuma namazını kıldıracak ve müezzinlik yapacak öğrencilerin belirlenmesine yardımcı olur.

p) Okulumuzda düzenlenecek her türlü faaliyette talep edilmesi halinde mesleki bilgi ve becerilerini sergileme konusunda okulumuz öğrencilerine rehberlik eder.

r) Kulüp faaliyetlerinin duyurulması için pano oluşturur.

Görevler

Madde 8- Görevler aşağıda belirlendiği şekliyle yerine getirilecektir.

Yönetim Kurulu

Yönetim kurulu rehber öğretmenlerin gözetiminde bu tüzük çerçevesinde kulübün yıllık çalışma planını hazırlamak, okul müdürüne onaylatmaktan ve uygulanmasından bu tüzükte belirlenen kişi ve kurullara karşı sorumludur.

Denetim Kurulu

Denetleme kurulu yönetim kurulunca hazırlanan yıllık çalışma planının tüzük çerçevesinde uygulanmasının denetlenmesinden yine bu tüzükte belirlenen kişi ve kurullara karşı sorumludur.

Kulüp yönetiminde görevli kişilerin görevleri;

A)      Sosyal Kulüp Başkanının Görevleri Şunlardır:

Kulübün çalışmalarından yıllık çalışma programının uygulanmasında birinci derece sorumludur.

Sosyal kulüp başkanının görevleri şunlardır:

a)         Kulüple ilgili bütün dilekleri alır, üyeleri kulüp toplantısına çağırır.

b)         Diğer Sosyal kulüplerle iş birliği yapar.

c)         Kulüp çalışmalarının düzenini, disiplinini ve gelişimini sağlar.

d)         Rehber öğretmenin gözetim, denetim ve yönlendirmelerini kulüp üyelerine iletir.

e)         Genel kurulda kulüple ilgili eleştirileri cevaplandırır.

f)          Kulüple ilgili harcamaları saymanla tespit ederek Sosyal kulüpler yönetim kuruluna bildirir.

g)         Kulüple ilgili yönetim kurulu toplantılarına başkanlık eder.

B)      Sosyal Kulüp Başkan Yardımcısının Görevleri Şunlardır:

a)         Sosyal kulüp başkanının bulunmadığı hallerde başkanın görevlerini yerine getirir.

b)         Kulübün demirbaş eşyalarının kaydını tutar ve sorumlu olur.

c)         Başkanın kulüple ilgili vereceği görevleri yerine getirir.

C)      Sekreterin Görevleri Şunlardır:

a)         Kararları karar defterine yazarak üyelere imzalatır.

b)         Kulüplerle ilgili yazışmaları yapar, takip eder.

c)         Kulüple ilgili belgeleri, dosyaları düzenler.

D)      Saymanın Görevleri:

a)         Kulübün para işlerini yürütür.

b)         Kulübün giderleri ile ilgili belgelerin suretlerini çıkarıp asıllarını Sosyal kulüpler yönetim kuruluna verir.

c)         Sosyal kulübün yıllık gelir-giderleriyle ilgili yıllık tahmini bütçeyi başkanla birlikte hazırlar.

E)      Gönüllü velinin Görevleri:

a) Proje önerilerinin hazırlanmasında ve proje uygulanması sırasında sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerine yardımcı olur.
b) Etkinliklerin, bireysel veya gruplar hâlinde yapılmasına katkı sağlar.
c) Okul dışı çalışmalarında öğrencilere yardımcı olur.
d) Gerektiğinde çalışmalara maddî destek sağlar.
Ayrıca, Gönüllü Veliler Hangi İşleri Yapabilirde belirtilen işleri de yapabilirler

Tutulacak Defter ve Dosyalar

Madde 9- Mesleki Tatbikat Kulübü şu defter ve dosyaları tutar:

a) Toplantı karar defteri   

b) Gelir-gider defteri   

c) Harcamalar dosyası   

d) Evrak dosyası ve zimmet defteri  

Sorumlu Olunan Kişi ve Kurullar

Madde 10- Mesleki Tatbikat Kulübü şu kişi ve kurullara karşı sorumludur.

a)         Okul müdürüne

b)         Görevli müdür yardımcısına

c)         Sosyal kulüp yönetici öğretmenine

d)         Rehber öğretmenler kuruluna

e)         Kulüp başkanlar kuruluna

f)          Kulüp genel kuruluna, karşı sorumludur

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.04.2015 - Güncelleme: 24.10.2022 00:28 - Görüntülenme: 20427
  Beğen | 12  kişi beğendi